Prawdopodobnie każda osoba, która była kiedykolwiek odpowiedzialna za druk materiałów firmowych, potwierdzi, że kluczem do sukcesu jest współpraca z zaufaną drukarnią. Uczciwi specjaliści będą potrafili tak doradzić technikę drukarską, by nie naciągać klienta na niepotrzebne koszty. Jeśli do tego uda nam się znaleźć drukarnię, która obsłuży nas kompleksowo, cena za druk będzie jeszcze niższa. Ale zacznijmy od początku.
Metody druku
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że technik drukarskich jest naprawdę wiele. Wybór najlepszej z nich może być problematyczny dla kogoś spoza branży. Najprościej mówiąc, nie ma jednej, najlepszej metody – dana technika drukarska może być świetnym wyborem przy jednym zleceniu, przy innym natomiast – najgorszym. Weźmy na przykład druk offsetowy i cyfrowy. Obie techniki sprawdzają się w przypadku drukowania ulotek. Wydruki cyfrowe nie wymagają suszenia i są od razu gotowe do dalszej obróbki. Druk offsetowy daje z kolei lepszą jakość i większe możliwości wykorzystania kolorów. Jeśli nie chcemy się wykosztować, przy wyborze metody, musimy wziąć pod uwagę liczbę wydruków, jaką chcemy. Druk ulotek w bardzo dużym nakładzie wykonuje się offsetem, w którym kosztowne jest samo przygotowanie maszyn, jednak cena za pojedynczą ulotkę jest dość niska. Gdy ulotek chcemy wydrukować niewiele, lepszym wyborem będzie druk cyfrowy, gdzie w sumie zapłacimy mniej. Dobra drukarnia o wszystkim nas poinformuje i pomoże podjąć słuszną decyzję.
Kompleksowa obsługa
Jeśli nie chcemy ponosić zbędnych kosztów na transport wydruków, poszukajmy drukarni, która oferuje kompleksowe usługi i posiada dobrze wyposażoną introligatornię. Dzięki nowoczesnej introligatorni wydruki możemy od razu poddać klejeniu, klejeniu i dalszej obróbce, po czym bez zbędnej zwłoki odebrać gotowy produkt. Korzystanie z usług taniej drukarni, z której wydruki następnie trzeba przewieźć w kolejne miejsce do obróbki, jest zazwyczaj finalnie droższe, a cały proces znacząco się wydłuża. Stali klienci drukarni mogą liczyć na różnego rodzaju zniżki na usługi. Dlatego warto upewnić się, że dana drukarnia oferuje nie tylko możliwość wykonania prostych ulotek czy wizytówek, ale też gadżetów reklamowych takich jak kalendarze, teczki, notesy itp.