Plakaty to bardzo ciekawa forma przekazu. Dzięki swojej charakterystyce doskonale wpisują się w przestrzeń wokół nas, pełniąc funkcję reklamową, informacyjną, a także dekoracyjną. Aby jednak plakat rzeczywiście miał swoją moc, niezwykle ważne jest przygotowanie spójnego, oryginalnego projektu oraz wykorzystanie wysokiej jakości techniki tworzenia. Jakie metody są szczególnie polecane do komponowania plakatów? I którą z nich warto wybrać? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.
Jakie metody są wykorzystywane do tworzenia plakatów?
W czasie tworzenia plakatów podstawową kwestią jest wybór odpowiedniej techniki drukarskiej. Jakie metody okazują się najskuteczniejsze? Pierwsza z nich to druk offsetowy, który sprawdza się szczególnie dobrze przy dużych nakładach. Wynika to z faktu, że cały proces rozpoczyna się od zawiłych przygotowań, które są kosztowne i które zyskują opłacalność jedynie w przypadku tworzenia większej ilości materiałów. Inne zalety druku offsetowego to uniwersalność, wysoka jakość produktu końcowego, doskonała trwałość, możliwość stosowania uszlachetnień, możliwość stosowania szerokiej gamy kolorystycznej (kolory podstawowe i kolory dodatkowe).
Druga metoda to druk cyfrowy, który sprawdza się przy niskim nakładzie, gdzie ważna jest maksymalna dbałość o szczegóły. Jego głównym atutem jest także możliwość personalizacji projektów oraz brak dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem do wydruku. Co ważne druk cyfrowy jest szybki i efektywny.
Trzecie rozwiązanie to tworzenie plakatów metodą sitodruku, która jest wykorzystywana przy dużej i średniej ilości egzemplarzy. Na uwagę zasługuje fakt, że efekt końcowy, czyli gotowy plakat wyróżnia się wysoką jakością: jest odporny na działanie szkodliwych czynników, szczególnie takich jak wilgoć, czy promieniowanie UV, które może powodować zmianę koloru. Metoda ta polecana jest więc szczególnie w przypadku projektów eksponowanych na zewnątrz oraz tych, które mają pełnić swoją rolę przez dłuższy czas.
O czym warto pamiętać?
Oczywiście wybór odpowiedniej techniki drukarskiej wiąże się także z koniecznością dopasowania odpowiedniego formatu, którym chcemy się posłużyć. Z jednej strony należy bowiem wyeksponować wszystkie niezbędne informacje, tak by całość była czytelna i dobrze widoczna. Z drugiej jednak strony plakat musi być dopasowany do dostępnej przestrzeni, a także do aktualnego budżetu. Przy wyborze konkretnej metody należy też wziąć pod uwagę ograniczenia techniczne maszyn.
Firmy, które wykorzystują plakaty, jako sposób na promocję swoich działań, przyznają, że na sukces kampanii ogromny wpływ ma korzystanie z pomocy profesjonalistów. I nic w tym dziwnego. Zawiłości związane z drukowaniem wymagają dużej wiedzy i doświadczenia, a także znajomości aktualnych trendów. Jeśli więc chcesz zyskać fachową pomoc na każdym etapie realizacji zlecenia, sprawdź naszą ofertę. Dzięki współpracy z naszym zespołem zyskujesz:
- szybką realizację zlecenia,
- profesjonalne wsparcie i odpowiedź na nurtujące pytania,
- pomoc w dobraniu techniki druku,
- doradztwo w przypadku niespodziewanych problemów.
Plakat jest opcją, którą wykorzystujemy w naszej pracy bardzo często. Właśnie dlatego dla naszych klientów przygotowaliśmy szeroką ofertę, gdzie modyfikacjom podlega m.in.:
- papier: kreda błysk lub mat (115 g, 130 g, 150 g, 170 g, 250 g),
- format netto (po obcięciu) w milimetrach: A4 (210×297), A3 (297×420, A2 (420×594), B4 (240×340), B3 (340×480), B2 (480×680),
- kolorystyka: CMYK lub / i kolory pantonowe,
- podstawowa technika druku,
- sposób tworzenia projektu: gotowy szablon dostarczany przez klienta lub współpraca z naszym studiem graficznym.