Kalendarze firmowe od lat są na szczycie listy najbardziej pożądanych gadżetów reklamowych. Nie ma w tym nic dziwnego: o ile na biurko lub do torebki często kupujemy planer, o tyle zazwyczaj brakuje nam dużego kalendarza na ścianie, który nie tylko wygodnie pozwala sprawdzić datę, ale jest też wspaniałą ozdobą domu czy biura. Jakie trendy w firmowych kalendarzach panują w 2020 roku?
Odwieczny numer 1: kalendarz trójdzielny
Większości z nas kalendarz firmowy kojarzy się z kalendarzem trójdzielnym. Pozwala on komfortowo „przeskoczyć” wzrokiem na nadchodzący miesiąc, ale i sprawdzić układ dni tygodnia z miesiąca poprzedzającego. Górną część kalendarza stanowi zazwyczaj kolorowa grafika, ozdobiona dodatkowo logotypem lub nazwą firmy. W ostatnich latach odchodzi się od nachalnej reklamy w tym miejscu. Nazwa firmy, jej logo lub slogan powinny być ładnie wkomponowane w obrazek, który z kolei powinien nawiązywać do działalności danej marki. O ile to możliwe, projekt przygotowuje się tak, by osoba obdarowana chętnie powiesiła kalendarz nie tylko w swoim biurze, ale również i domu.
Kalendarze jednodzielne i jednoplanszowe
Mniej firm decyduje się na kalendarze firmowe jednodzielne. Do ich produkcji potrzebne jest co najmniej 12 pięknych zdjęć, oczywiście najlepiej powiązanych z zakresem działalności danej firmy. O ile ciężko byłoby to zrobić np. w przypadku hurtowni osprzętu elektrycznego, o tyle to strzał w dziesiątkę np. dla kliniki weterynaryjnej, salonu fryzjerskiego, czy biura turystycznego. Piękne zdjęcia nigdy nie wychodzą z mody. Te branże, w których trudno o kilkanaście ciekawych zdjęć nawiązujących do działalności, zazwyczaj stawiają na kalendarz jednoplanszowy, z jedną efektowną fotografią lub grafiką. Czasami zastępują je np. humorystycznym komiksem lub chwytliwym hasłem.
Wygodne „piramidki”
Coraz więcej osób pracuje w biurach typu open space, co oznacza, że nie mają one gdzie powiesić zwykłego kalendarza. Dlatego w 2020 roku rozchwytywane były między innymi kalendarze piramidki, do postawienia na biurku. Ich „stojący” format sprawia, że trudno zgubić je w stosie dokumentów i bardzo komfortowo się z nich korzysta.