Na miarę potrzeb. Druki personalizowane

druk

Nowe technologie umożliwiają dostosowanie druku do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Dziś nie tylko można korzystać z różnych metod druku, dzięki którym uzyskuje się wydruk o różnym formacie i jakości, ale również istnieje możliwość personalizowania wydruków. Druki personalizowane są odpowiedzią na potrzeby klientów, którym zależy na stworzeniu oryginalnego i niepowtarzalnego wydruku np. dokumentów, wizytówek, zaproszeń czy ulotek reklamowych. Co ważne, obecnie praktycznie nie ma ograniczeń co do personalizacji wydruków, dzięki czemu klienci mogą sami decydować o indywidualizacji treści. Dowiedz się, na czym dokładnie polega personalizacja oraz czym się przejawia.

Czym są druki personalizowane?

Druki personalizowane to rodzaj wydruków, na które nanosi się zmienne dane w postaci liter, cyfr, znaków specjalnych oraz wszystkich wymienionych kombinacji. Na poszczególnych egzemplarzach można umieszczać różne imiona i nazwiska, nazwy firmy, logo, adresy i lokalizacje, numery identyfikacyjne oraz kody, w tym kody EAN, Codabar czy QR, które umożliwiają elektroniczne sczytywanie informacji. Tym samym tworzy się zindywidualizowane, niepowtarzalne treści, które trafiają do poszczególnych klientów. Personalizację wykonuje się głównie przy wykorzystaniu druku cyfrowego, który jest gwarancją wysokiej jakości i umożliwia realizację wydruków zarówno na różnego rodzaju papierach, foliach czy np. kopertach.

Z personalizacji druku korzysta się głównie w trzech kluczowych celach. Po pierwsze stosuje się ją w celach biznesowych do oznaczania wartościowych bonów, weksli oraz certyfikatów. Po drugie znajduje ona zastosowanie użytkowe przy indywidualizacji dokumentów firmowych takich jak np. umowy, wnioski czy druki transakcyjne. Trzecie, najszersze zastosowanie odnosi się do działań reklamowych. Druki personalizowane stosuje się po to, by umożliwić przedsiębiorcom dotarcie do grupy docelowej oraz wyróżnienie klientów, którzy dzięki personalizacji treści, poczują się docenieni, co z pewnością wpłynie na ich lojalność wobec marki.